Katarzyna Stankiewicz
Imię i nazwisko : Katarzyna Stankiewicz
Kierunek studiów: Historia i wiedza o społeczeństwie
Tryb studiów: Studia podyplomowe
Rok ukończenia studiów: 2018 r.
Tytuł pracy dyplomowej, nazwisko promotora, data obrony:
„Polityka historyczna i społeczna państwa, samorządów i instytucji życia publicznego i jej odzwierciedlenie w edukacji szkolnej”, praca dyplomowa napisana pod kierunkiem dra hab. prof. UP Józefa Brynkusa
Obrona pracy: 2018 r.
Praca zawodowa :
Od 2013 roku jestem czynnym zawodowo nauczycielem. Swoją pracę rozpoczynałam w gimnazjum. Następnie pracowałam w szkołach podstawowych, ponadgimnazjalnych/ponadpodstawowych, prowadząc zajęcia z doradztwa zawodowego, podstaw przedsiębiorczości, historii, wosu oraz prowadząc bibliotekę szkolną. Obecnie pracuję w zespole szkół, gdzie uczę przedmiotów zawodowych związanych z ekonomią oraz podstaw przedsiębiorczości.
Na UP zdobyłam kwalifikacje do nauczania historii i wosu. Wiedzę, którą nabyłam, wykorzystuję w swojej pracy na co dzień. W poprzedniej szkole, w której pracowałam, uczyłam obu tych przedmiotów. W ramach lekcji wos udało mi się zorganizować spotkanie młodzieży z Burmistrzem Tarnowskich Gór, który poprowadził dla nich wykład o lokalnych władzach i jednostkach samorządowych. Z tego przedmiotu przygotowywałam także uczniów do różnych konkursów i projektów edukacyjnych, np.: „Lekcja z ZUS”, a także nawiązałam różne kontakty i stworzyłam sieć współpracy z lokalnymi instytucjami, np.: Urząd Miasta, Powiatowy Urząd Pracy, Urząd Skarbowy, itp.
Hobby/pasja:
Moją pasją są Tatry, podróże i wycieczki rowerowe. Kocham aktywnie wypoczywać i poznawać nowe zakątki świata. Lubię także dobrą kawę i towarzystwo czworonogów.
W chłodne wieczory lubię poczytać książki i posłuchać dobrej muzyki.
Moja rada dla kandydatów i studentów podejmujących i odbywających studia w Instytucie Historii i Archiwistyki:
Kształcenie na UP z pewnością jest strzałem w dziesiątkę. Kadra prowadząca zajęcia potrafi zarażać pasją. Wykładów słucha się z wielkim zainteresowaniem, można także toczyć ciekawe, a czasem i zacięte debaty i dyskusje na różnorodne tematy. Wiedza i umiejętności wyniesione z toku nauczania można przełożyć i wykorzystać w praktyce.
Moja rada jest jedna: należy czerpać wiedzę z dorobku prowadzących zajęcia i przekładać ją na praktykę.